2. srpna 2015

Papírová přání

V poslední době si nejsem schopná v obchodě vybrat papírové přání, které by se mi líbilo. Zvlášť mezi těmi svatebními mi všecky připadají "na jedno brdo".
Dřív mě bavilo prohrabávat stojany v papíráku, třeba v Prioru, prohlížet si většinou kreslené titulní stránky a smát se pointám, které se skrývaly uvnitř. K narozeninám prostě blahopřání patřilo. Pak přišel bod zlomu, vtipy se začaly opakovat, a tak jsem radši začala dávat "jenom" dárky.

K svatbě by se ale přání dávat mělo, říkám si. Mám tyhle dvě věci podvědomě spojené. Možná kvůli těm občas poněkud trapným chvilkám, kdy se texty na svatební hostině předčítají a při třetím opakování otřepaného "do roka dva kudrnáče" už se smějí snad jen ti, co to se zapíjením novomanželů vzali od začátku opravdu zodpovědně. Naštěstí jsem hodně dlouho tenhle kdysi populární kousek nikde nezaslechla.

Nezlobte se na mě, já tyhle veršované a nedejbože ještě lehce jakože přisprostlé (nudge nudge) básničky nesnáším. Nejsem žádná "magnesia litera", ale vždyť ono se to kolikrát ani pořádně nerýmuje (nečerti se, kohoute, už máš hlavu v chomoutě NEBO malé živé rádio, aby Vás vždy budilo), rytmus to taky nemá. Člověk vezme na milost, že tu průpovídku třeba vymýšlela tetička se strýčkem sami, snaha se cení, ale proč se něco takového sériově vyrábí?
Když se mi zalíbí aspoň graficky, tak nákup nejen svatebního přání spolehlivě zabije právě veselá básnička jak vystřižená z odpoledních písniček na přání (chybí už jen ta dechovka).

Je pro mě fakt těžké vybrat v běžném obchodě něco rozumného. Takže to řeším dvěma způsoby: papírnictví jsem vyměnila za kreativní obchody (třeba Fler, Optys nebo Galerie Bohéma v Olomouci mívala krásná přání) nebo se čím dál častěji radši kreativně vyřádím sama. Inspirace je plný Pinterest, kdyby mě náhodu nic nenapadlo. A jsem spokojená, protože jaký si to udělám, takový to mám.
Akorát ty texty se pořád hledají těžko.
No co, hodně štěstí je sice stručné, ale míň je někdy víc. Aspoň je to upřímné.


A když se k vlastnoručně dělanému přání připojí dobrý nápad (musím se pochválit) na originální dárek, je radost obdarovaných téměř jistá. Jo, tohle rajčatové pexeso sklidilo úspěch. Všecko nejlepší J + J a PEKelně SE SOustřeďte!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentáře!