8. června 2015

Coffee mill čili Kafemlejnek

Je to už pár týdnů, co Czechbart při snídani prohodil, že by bylo skvělé kupovat zrnkovou kávu a mlít si ji doma. Nadšeně jsem souhlasila, ačkoli jsem teď pití kafe dost omezila. Jediné, co nám chybělo k dotažení plánu do konce, byl mlýnek.

Pořídit si slušný mlýnek na kafe není jen tak.
Pokud chcete, aby za něco stál. Ale aby zase moc nestál.
V práci si kávu meleme ve skvělém dřevěném historickém kousku, který kolega donesl od rodičů. Je to takový ten "babiččin mlýnek" se šuplíkem. Parádní a funkční.

Tak jsem i já zavzpomínala na své dětství a vybavil se mi mosazný tubus, ve kterém se kdysi mlelo u nás doma v kuchyni. Vím, že měl takový orientální vzhled.
Co se s ním asi stalo?
Poprosila jsem tedy rodiče, jestli by se po něm nepodívali. A ejhle! Taťka ho nakonec objevil na půdě.


Vyrobeno v Albánii. Uzina Tirana. Industrialeksport.


Mosazný tubus s lehkou rytou výzdobou, skládací klička, která se před uskladněním vloží do horní části, původní obal s exotickým motivem (papír trochu zašlý, ale to nijak nevadí), snad i funkční. Stačilo ho jen trochu očistit.


A teď už honem, vyzkoušet ho! Zrnkovou kávu jsme koupili cestou z města. Množství na jeden šálek Czechbart odhadl, taky hrubost mletí nastavil okometricky. Však to se časem doladí. Důležité bylo zjištění, že to fakt mele. A dobře!


Takže příště už pořádnou kávu z oblíbeného Kafe Kodó (nejlepší pražírna v Olomouci) nebo Cafe Delux (příjemná pražírna s útulnou kavárnou).

Zvláštní... nejsme nějací extra kávomilci a přesto už doma máme French press, moka konvičku a teď ještě mlýnek. Co přijde příště?

2 komentáře:

  1. jo!! taky jsem po něm už nějakou chvíli pásla a dnes jsem ho našla na aukru, juchej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať slouží! My jsme s "dědictvím" spokojeni, akorát při mletí většího množství kafe musí člověk počítat s tím, že to chvíli trvá :)

      Vymazat

Díky za komentáře!