17. března 2017

Výlety s kočárkem 5 - Údolím Bystřice

Procházka podél řeky Bystřice je ideálním tipem na horké letní odpoledne. Cesta vede stinným údolím, pod stromy, kolem skal a většinou mírně z kopce. Výchozím místem je Domašov nad Bystřicí, kam se pohodlně dostaneme vlakem. Cestu ukončíme na železniční zastávce Jívová, odkud jsme si našli vlakové spojení zpět směrem na Olomouc. Příjezdy a odjezdy vlaků si dobře nastudujte už před výletem, zvlášť o víkendech tady není provoz zrovna velký a ne každý vlak tu stojí. Na jívovské zastávce totiž kromě nádražní budovy nic není.

Na tento výlet jsme se vydali jedno parné červencové odpoledne. Junior se poprvé projel vlakem a myslím, že se mu to docela líbilo. Hlavně tunely! Kočárek jsme museli nechat zaparkovaný v chodbičce, protože dveřmi neprojel. Pro příště už víme, že v motorovém voze 843 je potřeba nasedat dveřmi pro vozíčkáře. Naštěstí jsme ale jeli jen o jednu rychlíkovou zastávku dál, takže kočár nikomu nepřekážel.
V Domašově jsme bez problémů vystoupili a vydali se na kešku, díky které se nám cesta mírně zkomplikovala. Vhodnější trasa vede po modré turistické značce směrem do centra obce, pod mostem a dále ulicí Dlouhou. Na křižovatce s ulicí Lesní doporučuji modrou značku opustit, protože dál už je schůdná opravdu jen pro pěší. My se vydáme po zpevněné lesní cestě, která je sjízdná na kole i s terénními kočárky. Půjdeme lesem a po chvíli sejdeme k železniční trati, kterou přejdeme tam, a po pár stech metrech zase zpátky. Pozor na vlak! Projdeme kolem kamenolomu, pokračujeme lesem. Na protější straně údolí je horolezci vyhledávaná skála Malý Rabštýn. Jdeme nad železničním tunelem, který si později budeme moct prohlédnout. Na křižovatce se opět napojíme na modrou turistickou značku. Zde si můžeme udělat malou zacházku zpět po modré ke Pstruží líhni Bělá a pod Malý Rabštýn. Pak se ale vrátíme a přes most, ze kterého je vidět Domašovský tunel, jdeme dále lesem okolo legendární cedule Konec světa. U rozcestníku nad železniční zastávkou odbočíme prudce dolů k trati a nádražní budově, kde je cíl našeho výletu.

Jízda vlakem, cesta nedaleko kamenolomu a Domašovský tunel

Shrnutí
Trasa: Z Domašova nad Bystřicí (neplést s Domašovem u Šternberka!) k železniční stanici Jívová.
Trasa na mapě: https://mapy.cz/s/1l42O
Délka trasy: 5,2 km
Doprava: tentokrát bez auta. Výchozím místem je nádraží v Domašově nad Bystřicí.
Kočárky: Jen pro terénní kočárky. Většina trasy vede po zpevněné lesní cestě, místy se jede i přes menší kameny.