24. června 2016

Krása vesmírná

Konečně mám hotovo. Nesmírný vesmírný závěs nad Juniorovu postýlku.
Vymysleli jsme ho s Czechbartem už někdy na podzim, ale jaksi jsem ho nestihla dokončit dřív.

Nejsme moc příznivci takových těch plastových, blikajících, hrajících nesmyslů nad postýlku, takže jsme chtěli něco, no něco svého. Co ale do ložnice zavěsit? Sluneční soustava byl myslím Czechbartův nápad. Mně se moc líbil, a tak jsem začal přemýšlet co a jak. Nakonec z toho vznikl háčkovaný výtvor s osmi planetami a Sluncem. Vizte a inspirujte se níže.


Na výrobu našeho vesmírného závěsu jsem cíleně nekupovala skoro žádné příze. Sáhla jsem do svých nasyslených zásob a zbytků. I tak se mi ale myslím docela podařilo jednotlivé planety vystihnout. Plus mínus.

Všech osm planet jsem pověsila na obyčejný polystyrenový věnec o průměru cca 20 cm. Ten jsem obháčkovala černou Ladou Luxus (jakože vesmírná čerň, ne asi). Ještě plánuju koupit na něj pár foskoferskujících hvězd, co svítí v noci. Sluníčko je, logicky, umístěné uprostřed kruhu.

Aby toho nebylo málo, tak máme nad postýlkou ještě mapu ;)

Poměr velikostí samozřejmě nesedí, ale snažila jsem se aspoň trochu jej zachovat. V tom smyslu, že Jupiter je největší, Merkur nejmenší, Uran s Neptunem skoro stejné. Jinak v tom žádnou velkou vědu nehledejte, jde o sadu devíti háčkovaných koulí. Stačilo jen najít odpovídající barvy.

Jediné dvě výjimky tvoří Země a Saturn.
Mohla jsem Zemi vyrobit prostě jenom z modré příze (ano, je to modrá, nikoli zelená planeta, pane Klausi), ale jako vystudované geoinformatičce mi to připadalo příliš jednoduché. Naštěstí jsem našla tento anglicky psaný návod, jen jsem vynechala bílé póly (říkejme tomu verze s globálním oteplováním). A dobré! Ameriky, Afrika, Austrálie i Evropa s Asií jsou tam.
Saturn si pak jednoznačně žádal speciální postup. Na ten jsem narazila na YouTube. No, musela jsem si to trochu domyslet, ale nakonec se zadařilo. (Postup je tu a tu.)

Země není kulatá, je to skoro geoid ;)
Nejdřív jsem dokončila planety, pak dlouho nic, následoval kruh a přiháčkování planet, potom opět dlouhá pauza, poté na řadu přišly čtyři zavěšovací provázky a jeden dloooouhý provaz až ke stropu. A minulou neděli jsme celou nádheru úspěšně instalovali nad postýlku.

Juniorovi se myslím celá záležitost docela líbí. Se zájmem na ni kouká, a když ho zvedneme, rád si s planetami hraje (nejradši by je určitě snědl).

A já jsem ráda, že jsem projekt stihla dokončit dřív než bude Junior umět všechna ta vesmírná tělesa sám pojmenovat :)

Planety nad lesy, nad údolím

P.S. Bydlíme na Gagarinově ulici
a Czechbart hraje v kapele Hope Astronaut. To byla prostě jasná volba!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentáře!