28. července 2007

Baloooooooonky

Potkávala jsem je všude ve městě, na rozích, na mostech, ale vždycky jsem jim věnovala nanejvýš letmý pohled. Pak mě upoutala fotoreportáž studentského časopisu UP Helena v krabici. Tak jsem si řekla, že si jich jen tak pár vyfotím, schválně kolik jich v Olomouci najdu (mrkající smajlík). Nakonec jsem "ulovila" dvanáct kousků. Možná, že v této chvíli už jsou některé z nich minulostí, občas mizí rychle, zvlášť z veřejných míst. A co na ně říkáte vy? Líbí, nelíbí? Řeč je o jedné z mnoha tváří streetartu -> jsou to prostě... BALÓNKY!
Na internetu jsem toho o nich moc nenašla. No vlastně jsem zas tak usilovně nehledala. Jen jsem chtěla vědět, kde všude ty balónky můžu ve městě najít. Nejsem ani radikálním odpůrcem ani fanatickým zastáncem streetartu. Těžko celou věc soudit, když má tolik různých podob. Jedna věc jsou grafitti na historickém domě a něco jiného kdysi fádně šedá a nyní posprejovaná zeď kolem silnice. (Ale je vlastně grafitti streetart?) Pak jsou tu všechny ty nálepky (stickers), stencils, plakátky (posters) a bůhví co všechno ještě. Vandalismus, umění? Nevím, ani jsem o tom vlastně takhle psát nechtěla, nemělo to být zamyšlení "Streetart ano či ne?" (Ačkoli i to je zajímavé téma.) Mě zkrátka a dobře jen zaujaly ty roztomilé, barevné a na fasádách poletující balónky - v tomhle streetartovém případě si říkám: proč ne?

looney63rajče.net

V trochu větším je můžete okouknout taky tady.

1 komentář:

  1. tohle se mi libi. dobry napad. nikoho to nemuze urazit a vypada to, ze se to da lehce odstranit.

    pro me je v otazce streetart ano ci ne rozhodujici, zda tim dochazi k poskozeni cizi veci. pokud se daji balonky a jine podobne umelecke vymysly jednoduse odstranit, aniz by se poskodila fasada, pak prosim... kdyz se to nebude majiteli libit, proste je sunda. skoda jen \"umelcovy\" namahy.
    pokud ale nekdo, byt sebenadhernejsim dilkem posprejuje cizi fasadu, ktera majitele stala nemaly peniz, mel by za to byt adekvatne potrestan.
    hauk.

    OdpovědětVymazat

Díky za komentáře!