12. ledna 2013

Názory, petice a tekoucí voda

K tomuto příspěvku mě inspiroval tento článek, resp. věta: „Nenávist vůči Klausovi dosáhla takové míry, že kdyby prohlásil: ‚Voda teče,‘ milión Čechů podepíše internetovou petici na adrese vodastoji.cz.“ 

Mám totiž pocit, že spousta lidí podepsala petici proti amnestii jen kvůli tomu, kdo je jejím autorem (a všechny případné ukřivděné komentátory předem upozorňuju, že píšu SPOUSTA, ne VŠICHNI). Přemýšlet stylem „nemám rád/a Klause, proto kritizuju jakýkoli jeho krok a ze zásady s ním nesouhlasím, ať řekne cokoliv“, je přece blbost. Vždyť pravdu může mít i nesympatický člověk

Určitě je dobré mít svůj názor a stát si za ním. Je ovšem normální svůj postoj přehodnotit nebo změnit. Ne tvrdohlavě opakovat, že voda stojí, zatímco vám před očima temně hučí Niagara... 

Musím říct, že v poslední době se mi občas některé Klausovy myšlenky i líbily. Pokaždé jsem to ale přiznávala se slovy: „Víte, já normálně s VK nesouhlasím, ALE...“ Je to takový obranný mechanismus, aby se mozek vyrovnal s faktem, že schvaluje názor od „někoho takového“ (ať už je tím míněn kdokoli; je to zkrátka člověk, který mi zrovna nesedí).

Co se amnestie týče, nehodlám ji tu kritizovat nebo obhajovat, o to teď nejde. Osobně k ní sice mám výhrady, ale nemusím to hned demonstrovat podpisovou akcí. Nebo kdyby aspoň podpisovou, ona je to jen taková internetová klikačka („kdo nesouhlasí, ať dá Like téhle stránce a bla bla bla“).

Tenhle příspěvek nemá mít žádný hluboký morální rozměr. Hlavně jsem chtěla říct, že až mi zas budete cpát nějakou internetovou petici, dobře si promyslete, proti čemu DOOPRAVDY je.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentáře!