3. listopadu 2012

Punče v ohrožení?

Nevím jestli to platí obecně, ale minimálně v okruhu mých přátel a známých je Olomouc vyhlášená svými předvánočními punči. Snad v žádném jiném českém, moravském či slezském městě není punčů tolik a nikde jinde prý do nich nedávají tolik ovoce. Proti Vídni jsme zřejmě pořád žabaři, ale jednookým králem mezi slepými bychom Olomouc prohlásit mohli.

Advent v Olomouci znamená první část punčové sezóny: srazy s přáteli u punče, nakupování dárků ve stáncích s kelímkem punče v ruce, bruslení na náměstí s následným punčovým dýchánkem, obdivování dřevěného betléma v mírně punčovitém opojení atd.

Fera s punčem
Spousta lidí se na tento specifický mok těší celý rok. Jsem jednou z nich. Nemusím přemýšlet, kam vyrazíme v podvečer, jde se na punč. Tak nějak patří ke všem těm smrčkům, světýlkům, betlémům a baňkám (vysvětlivka pro Čechy: kouličkám). Máme tu variantu na každý den: francouzský, vídeňský, finský, irský, vánoční, olomoucký a bůhvíjaký ještě.

Včera mi ale kolegyně, i když nechtěně, zkazila radost. Řekla, že letos to vidí raději na svařák. Jednou z hlavních ingrediencí punče je totiž rum. A přiznejme si, kdo by po všech těch metanolových případech aspoň na chvíli nezapochyboval, jestli je rozumné dát si dryák z no-name surovin od nějakého chlápka/ženštiny v dřevěné budce na náměstí? Zvlášť, když je to turbo punč s rumem navíc...

Já jsem tedy zapochybovala. Chuť na můj oblíbený zimní nápoj ale asi bude silnější. Popravdě, ono tam toho rumu asi stejně moc není, tak snad bude aspoň kvalitní. Pro jistotu se ale vyhnu případným Dračím punčům nebo těm, které budou slibovat "nevídaný zážitek".

A co vy? Pochybujete nebo si dáte?

4 komentáře:

  1. To mě vůbec nenapadlo... Uvidíme, jaká bude letos nabídka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsou prý na náměstí asi tři stánky. Kolegyně tam byla a zatím vidí dobře :)
      Počet stánků se ale určitě časem rozroste.

      Vymazat

Díky za komentáře!