29. července 2012

Nech na hlavě

Příspěvek o mimibazaru a klobouku.

"Rčení NECHAT NA HLAVĚ vysvětluje slovník české frazeologie takto: NECHAT NA HLAVĚ = (Člověk ve vztahu k cizí chybě, nepořádku očima druhého připomínajícího mu naopak jeho chybu ap.:) nebýt v lepší situaci, a proto nekritizovat neoprávněně; nebýt o nic lepší. Často se používá také jako odmítnutí druhého: Nech na hlavě!" (Zdroj: ptejteseknihovny.cz)

O webu Mimibazar.cz si myslím své. Nejeden náhodný citát z textů tamějších přispěvatelek může působit dojmem, že mateřství je zákeřná choroba napadající mozkové buňky. A pár dalších vybraných fotek by určitě pomohlo vysvětlit, proč se webu přezdívá "mimibizár". Nejen proto jsem se těmhle stránkám dlouhou dobu vyhýbala.

Na háčky (naháčky?)
Rozebírat tuhle sbírku podivných receptů, nápadů a dobrých rad ale nechci, to už udělala spousta lidí přede mnou (třeba Ada z Módního pekla nebo Protivná blondýna). Chtěla jsem totiž napsat, že AČKOLI si o Mimibizáru myslím své, návody na háčkování jsou tam dobré.

Když jsem hledala nějakou inspiraci na letní klobouk pro neteř k svátku, vyhledal mi Google i pár odkazů na zmíněný web. "Nikdy!" řekla jsem si a radši klikla rychle jinam. Jenže... Nedalo mi to. A navíc mě nic z ostatních odkazů neoslovilo. Otevřela jsem tedy návod a... kupodivu mi nevypadly oči z důlků. Fotka vypadala hezky, popis neobsahoval žádné šílené zdrobněliny a zdálo se to být vcelku jednoduché. To mě navnadilo pro další brouzdání v kategorii HÁČKOVÁNÍ. Ano, i tady by se určitě našly nějaké ty bizarnosti (já teda zatím na nic opravdu úchylného nenarazila). Podle mého je ale tahle část webu veskrze použitelná bez rizika duševní újmy. Samozřejmě, a to zdůrazňuji, pokud nečtete diskuzi, která je přesně v duchu mimibazaru smajlíky a zdrobnělinkami oplývající.

Háčkovací zátiší ala LooneyCZ
Čitelnost a použitelnost návodů na háčkování by se dala asi vysvětlit tím, že většina z nich obsahuje pouze nákresy a zkratky. Na popisu typu 1.řada 5 ŘO, 2. řada 10 KS nebo háček č. 4, příze Camilla se prostě nedá moc zkazit. Pokud si navíc celý návod hned stáhnu nebo vytisknu, zbavím se strašných blikajících bannerů a podivného loga, ze kterých by mě asi brzo jeblo trefil šlak. A je to!

Zkrátka a dobře, člověk nemá šmahem něco odsuzovat jako celek. Asi.

Toliko myšlenka dne otce [Fura].

Podle výše zmíněného návodu jsem tedy nakonec vytvořila letní klobouk pro Aničku, naši tříletou neteř. Myslím, že se docela povedl. Otázkou je, jestli se bude líbit i obdarované. Uvidíme.

Třeba si ho na hlavě nechá...

Klobouk aneb Na co všechno se dá využít stojací lampa
Prapodivné bláznivé zátiší ala LooneyCZ
(Polštář a povlečení - IKEA, Klobouk - LooneyCZ)
P.S. Stejně mě trochu děsí ty moje háčkovací aktivity. Kdepak se to ve mně bere?

1 komentář:

  1. Peťo mám na mimibazar podobný názor, jsou tam děsy běsy, ale háčkování mají nejlepší co jsem našla. Navíc jen minimum nákresů, které nechápu, a maximum slovního popisu, který je srozumitelný i pro mě amatéra. Háčkování zdar! Danča

    OdpovědětVymazat

Díky za komentáře!